onedirectiontales

Direktlänk till inlägg 21 december 2013

- What Makes You Beautiful Part 28 -

Av Hannah Svensson - 21 december 2013 16:05

Cherry -

Jag låg vid sidan av Justin som sov lugnt, jag sneglade tyst mot honom och satte mig upp. Vi gjorde det igen. Jag kände av en massa skuldkänslor som växte inom mig, hur skulle jag berätta för Louis? Han skulle få fnatt ännu en gång, jag drog upp mina underkläder och satte på mig dem, jag ställde mig upp och gick mot fönstret, jag öppnade fönstren och kollade utåt. London var en väldig stor stad, måste man erkänna, jag tittade ner mot marken och fick tårar i ögonen, jag insåg hur mycket jag hatade mig själv just nu, jag satte mig ner vid ett hörn och började gråta...


Louis -

Cherry har inte varit hemma på ett bra tag, jag tog upp mobilen och blev fundersam om jag skulle ringa henne eller inte, jag tvekade och la undan den. Jag drog på mig skorna och gick ut ner till staden, jag kollade genom alla juvelbutiker tills jag hittade en, jag såg mig omkring, drog på mig snabbt solglasögon och gick in. Jag kände hur nervös jag var, jag stod i juvelbutiken, hitta något åt Cherry.  Jag kollade på alla smycken och gav sedan upp, jag gick mot expiditen.

- Hey, sa jag kort och kollade snabbt omkring. Tjejen med mörkt hår vände sig mot mig och log snällt.

- Något jag kan hjälpa dig med? Log hon och tittade på mig med tindrade ögon. Jag bet ihop.

- Jag söker efter....förlovnings-ring, sa jag och insåg hur dumt det där lät, men det fick bli. Tjejen lyste upp.

- Men grattis, följ efter mig, svarade hon och gick mot ringarna, jag följde efter och kollade ner mot marken.


Senare, Louis -

Jag ringde till Cherry och bad henne komma till Fifteen. Jag höll i nervöst förlovnings-asken och tittade samtidigt ner mot marken. Att förlova till henne? Det kanske lät dumt, men jag älskar henne. Hon är mitt allt. Jag kan inte ge upp nu, jag får inte. En hand lades på min axel och tittade snabbt upp, jag mötte ett par grön-gråa tindrade ögon, jag kunde inte låta bli att le. Det var Cherry, hon bar en underbar, violettfärgad klänning som räckte till knäna. Lockigt hår till axlarna och en snelugg på köpet.

- Ska vi? Frågade jag och gjorde armkrok. Hon log och började gå in, jag följde efter henne och såg mot servitören, jag nickade och frågade efter den bästa platsen. Han ledde oss till ett bord som stod vid hörnet, dukad för oss. Cherry gav mig en förvånad blick och jag hjälpte henne att sätta sig ner. Jag satte mig ner bredvid henne och kramade hennes hand, jag tittade genom hennes ögon och log snett. Rodnaden försvann och jag tog mig samman.

- Cherry, ställ dig upp, jag ska fråga dig en sak, sa jag och kunde inte låta bli att le. Cherry gav mig en frågande blick, men ställde sig upp. Hjärtat tog ett skutt och jag ställde mig upp, jag satte mig ner på knä och tog ett djupt andetag.

- Caroline Lakes, vill du gifta med mig? Frågade jag och öppnade asken...


Cherry -

Jag kunde inte andas, det enda jag tänkte på var Louis som frågade efter en förlovning. Jag fick fram ett leende på läpparna och kramade honom.

- Ja, ja och åter ja, fick jag fram med en pipig röst, han höll om mig och log, han strök undan par tårar som kom rinnades ur mina ögon. Jag började gråta av glädje och höll om honom ännu mer. Jag kände hans varma armar runt min midja och hans haka på min axel. Det kändes som en dröm och jag ville inte vakna ur den, jag ville att den ska vara för evigt...



Jag vet att det börjar bli förvirrande, men Cherry ringde till Louis och berättade allt för honom, han tog det lugnt, tack och lov cx Där efter en halvtimme ringade han och bad henne att komma till resturangen Fifteen :) Vad hände sen? Tjae, hon blev förlovad och de skulle gifta sig under sommarlovet c: Men ska gå nu, kommer förmodligen skriva lite senare, see ya ^^ *Brofist*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah Svensson - 8 januari 2014 15:00

Hey, ville bara berätta om att jag skriver nu och kommer att skriva flera 1D-noveller på Wattpad, om ni är medlem där, får ni gärna följa mig där ;) Här är länken btw: www.wattpad.com/34858079-one-thing-1d-fanfic  Hoppas att ni har det bra där bort...

Av Hannah Svensson - 31 december 2013 23:16

Hey, god jul och gott nytt år ^^ Sorry att jag inte har skrivit, men ska skriva, det kommer inte bli så långt, men ska försöka owo ------------------------------- Cherry - Jag stod inne i Louis rum och betraktade ringen, det var en 18-karats gu...

Av Hannah Svensson - 19 december 2013 19:19

I did it... Again.... Jag är så ledsen, men hade en massa prov D: Och jag inte hade 'tid' e.e Men men, ska försöka skriva mer och längre dessutom c: Det som har hänt: Det visade sig att Cherry blev inte dödad, utan att hon hamnade i koma istället, ho...

Av Hannah Svensson - 17 oktober 2013 12:25

Tja, sorry för en icke-bloggning, skulle ha gjort det under sommarlovet, men glömde totalt (Förlåt för det  ) Men som tröst, ska ni få fortsättningen på 1D-storyn ^^ ---------------------------------------------------------------- - Cherry   ...

Av Hannah Svensson - 17 oktober 2013 12:25

Tja, sorry för en icke-bloggning, skulle ha gjort det under sommarlovet, men glömde totalt (Förlåt för det  ) Men som tröst, ska ni få fortsättningen på 1D-storyn ^^ ---------------------------------------------------------------- - Cherry   ...

Ovido - Quiz & Flashcards