onedirectiontales

Direktlänk till inlägg 23 december 2012

~ What Makes You Beautiful Part 18 ~

Av Hannah Svensson - 23 december 2012 19:55

Nu blir det faktiskt spännade, undrar vad som kommer att hända ;D

---------------------------------

~ Louis Perspektiv ~

Jag var arg, frustrerad, arg på Caroline. Nu kallade jag aldrig henne Cherry längre. Jag behövde nån nu, mycket mer, trevligare och inte är otrogen. Jag tog fram min dator och gick in på FaceBook och sökte efter Caroline "Cherry" Lakes, jag snokade lite grann i hennes profil och kollade efter hennes närmsta vän/släktning. Jag fick upp nånting och kollade på namnet. Juliette Chantéz, en berömd skådespelerska och bästa vän till Caroline. Jag stängde ner datorn, gick ner och tog bilen. Jag körde dit där hon bodde och parkerade på vägen. Dörren öppnades och ut kom hon. (Hon såg ut som Nina Dobrev, enligt min del). Jag gick ut och gick mot henne. När jag stannade vid henne, stirrade hon fundersamt och förvånat på mig.

- Vad g... Fick hon fram innan jag kysste henne...


~ Cherrys Perpektiv ~

Justin gick upp för att duscha och jag satt ensam i mörkret. Det var redan mörkt ute, fastän det var sommar. Jag klev upp och gick till fönstret. Jag drog morgonrocken närmare mig och tittade ut. Gatlyktor lyste upp mörkret och dimman var skräckliknade som passade perfekt till min humör. Jag gick omkring i rummet och mobilen pep till. Utan att nån var i närheten, tog jag upp den och kollade på bilden. Jag tappade den mot golvet och försökte få luft. Jag var på väg att snubbla till. Jag fällde ner många saker och försökte få balansen tillbaka. Justin kom springades ner och såg skrämt på mig...


~ Justins Perspektiv ~

Cherrys blick var tom och kall. Hon stirrade ut i tomma intet och hennes var rufsigt. Jag sprang till henne och skakade till henne.

- Cherry? Mår du bra? Sa jag oroligt och tittade på henne. Hon svarade inte och stirrade på mig. Jag hoppade till och backade några steg. Hon skrämde mig verkligen. Hon liknade en docka som var ledsen och stirrade ut i den tomma intet, nånting var på tok. Jag tittade ner mot golvet och där låg mobilen som hon tappade. Jag böjde mig långsamt ner och tog upp den. Cher reagerade inte först tills hon såg att jag tog upp den. Hon for som en panter mot mig och gjorde så att jag föll ner mot soffan och tappade mobilen. Nu var jag riktigt rädd här, hon skrämde skiten ur mig. Det enda jag hann se på mobilen var när Louis och Juliette kysstes, det var det Cher var arg på...


~ 4 Timmar Senare  ~

Jag tog på mig en t-shirt och par jeans. Jag fixade till håret och tog på mig min keps. Jag gick ner för att kolla efter Cherry, hon var tyst som en mus och satt väldigt stilla, som om hon vore en staty, jag gick fram till henne och kysste henne på pannan.

- Cher, jag ska åka och spela in några nya låtar, så jag kommer vara borta ett tag, ses senare, log jag och gick ut...


~ Cherrys Perspektiv ~

Jag satt stilla på soffan och stirrade ut i den tomma intet. Jag märkte inte ens att Justin gick iväg. Dörren öppnades och stängdes. Jag gav ingen blick mot dörren och fortsatte att stirra mot den tomma tv-rutan. Vänta, jag trodde att Justin låste dörren. Efter 4 timmars att inte röra på nacken, sträckte jag till den och tittade mot dörren. Ingen där. Jag kanske inbillade mig bara, tjockt rep for runt min hals och jag drogs bakåt. Det var mörkt och jag kunde inte se något. Repet spändes till och jag hade svårt att andas. Min hand letade efter något som jag kunde slå med. Jag lyckades få tag på en ljusstake och slog till gärningsmannen, han tappade greppet, jag försvarade mig det bästa jag kunde tills jag fick en kniv genom ryggen. Jag skrek till och kippade efter luft och fällde ner många saker. Dem 3 gärningsmännen log hånfullt mot varandra och sprang ut. Jag försökte skrika efter hjälp, men inget ord ville komma ut. Jag föll handlöst mot golvet och det var det sista jag mindes...


~ Justins Perspektiv ~

Jag parkerade bilen utanför huset, med min förvåning, var det en ambulans och en massa polisbilar utanför. Jag klev ut ur bilen och gick till en närmsta polisman.

- Ursäkta mig, vad har hänt här? Undrade jag. Polismannen suckade och tittade på mig.

- Du är väl en reporter? Frågade han. Jag skakade på huvudet.

- Bra, en tjej troligen hittades mördat i ditt hus, genom att hon har märken runt sin hals och en kniv genom ryggen, sa han och tittade oroligt på mig.

- Herrn, mår du bra? Du är alldeles blek. Jag kippade efter luft och landade mot marken med ett smäll mot huvudet...


Oh shit! Trubbel :O Cherry är troligen död och Justin svimmade av förskräckelse. Vi får se hur det blir i nästa del av denna berättelse :P See Ya ;D

*Brofist*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah Svensson - 8 januari 2014 15:00

Hey, ville bara berätta om att jag skriver nu och kommer att skriva flera 1D-noveller på Wattpad, om ni är medlem där, får ni gärna följa mig där ;) Här är länken btw: www.wattpad.com/34858079-one-thing-1d-fanfic  Hoppas att ni har det bra där bort...

Av Hannah Svensson - 31 december 2013 23:16

Hey, god jul och gott nytt år ^^ Sorry att jag inte har skrivit, men ska skriva, det kommer inte bli så långt, men ska försöka owo ------------------------------- Cherry - Jag stod inne i Louis rum och betraktade ringen, det var en 18-karats gu...

Av Hannah Svensson - 21 december 2013 16:05

Cherry - Jag låg vid sidan av Justin som sov lugnt, jag sneglade tyst mot honom och satte mig upp. Vi gjorde det igen. Jag kände av en massa skuldkänslor som växte inom mig, hur skulle jag berätta för Louis? Han skulle få fnatt ännu en gång, jag dr...

Av Hannah Svensson - 19 december 2013 19:19

I did it... Again.... Jag är så ledsen, men hade en massa prov D: Och jag inte hade 'tid' e.e Men men, ska försöka skriva mer och längre dessutom c: Det som har hänt: Det visade sig att Cherry blev inte dödad, utan att hon hamnade i koma istället, ho...

Av Hannah Svensson - 17 oktober 2013 12:25

Tja, sorry för en icke-bloggning, skulle ha gjort det under sommarlovet, men glömde totalt (Förlåt för det  ) Men som tröst, ska ni få fortsättningen på 1D-storyn ^^ ---------------------------------------------------------------- - Cherry   ...

Ovido - Quiz & Flashcards